"FÉNYÖZÖN ÁRAD AZ IGAZRA ÉS ÖRÖM A TISZTA SZÍVÜEKRE!" ZSOLT. 97:11

péntek, február 11, 2011

Megvolt az első iskolai hét is már. Ugyanolyan mint a többi. Visszatértem a régi kerékvágásba.
De nekem tetszik, egyik nap zsúfolt, a másik nagyon nyugis. Szóval változatos.

Most itt van nővérem + férje Magyarból a hétvégén. Szokás szerint bejártuk egész Váradot a délután. Na jó, nem épp az egészet :P csak a bevásárló központokat. Tetszett!

Holnap meg Vasárnap este is megyünk Tenkére, mert evangélizáló hét vége lesz és ez a gyüli Szalontához tartozik. Aztán hétfőn vissza a suliba.

Kicsit az iskolámról... Baptista liceum. Jó iskola, minden szempontból.  Hát nekem biztos, hogy megfelelő. Szeretem az osztályomat és a tanárokat is általában. Nemrég értettem meg azt, hogy ők nem is az ellenségeink:D
Csak annyi ennek az iskolának a hátránya, hogy a tanulók túlságosan védve vannak mindentől. Az az érzésünk, hogy olyan a világ mint ahogyan mi onnan, a "burokból" látjuk azt. Pedig sajnos nem.
Ahogy onnan kilépünk, észrevesszük és tudjuk értékelni az iskolát ahol tanulhattunk, viszont óriási sokk az, ahogy a világ minket fogad.
Majdnem nincsenek is hitetlen barátaim, esetleg 1-2 akivel közvetlenebb vagyok.

5. osztály óta itt tanulok, a  legjobb barátnőimmel járhatok egy osztályba, ami külön kiváltság.
Az utóbbi időben kezdtek el figyelmeztetni, különösen egy tanárnő, akit ezért nagyon értékelek, hogy vigyázzunk és nem essünk tévedésbe, mert az emberek nem mind olyanok ahogyan mi elképzeljük.
Meg még fiatalok vagyunk, nem voltunk kapcsolatban nagyon sok emberrel, hitetlenekkel meg pláne nem. Szóval kb. ennyi ami itt veszélyes. De azért sose fogom bánni, hogy itt tanulok, még ha románul is.

Na ez kicsit hosszabb bejegyzés lett, mint amilyennek szántam, de úgyis elég ritkán írok. Majd jelentkezek, valamikor. Szép hétvégét mindenkinek:)

Íme egy kép, a legjobb barátnőkkel, akiket megemlítettem:)

10 megjegyzés:

Krisztina:) írta...

Neha ram tor az vagy, hogy milyen vagany lett volna kereszteny suliba jarni, mint pl. ti, de aztan rajovok, hogy Isten nem hiaba helyezett a "nem kereszteny" suliba s eszembe jutnak bizonyos feladatok,kotelessegek, amiket nem unalombol biz rank O,hanem cellal,s olyan jo, hogy ezaltal is csak a javunkat akarja.:)

u.i.: Nagyon tetszik a foto!!!:)

Mészkő írta...

Őőőőőő, hát izé. Ez a hitetlenek kifejezés, hát nagyon fura. Nem is értem, hogy kikre érted. Hiszen mindenki hisz valamiben, hit nélküli ember talán nincs is. Persze ki és miben, az már más kérdés.

Az ifjúsági regények törökjei jutnak az eszembe, akik néha-néha hitetlen gyauroznak. :)

Eunika írta...

Hitetleneket azokra értem akik nem Istenben hisznek, itt pedig különösen a világi emberekre utalok.

Amúgy ha lehetne, szeretném tudni, hogy ki vagy:)

Mészkő - kalcit írta...

Egy budapesti ember vagyok, nem ismerhetsz. Csak szórakoztam a következő blog keresővel és így tévedtem felétek. Ennyi.

Szeretem vitatni a dolgokat! Bejegyzésed remek vitatéma. Gondoltam, neked sem árt ha vitatkozol egy kicsi. :)

Pl. a hinduk, vagy a buddhisták hitetlenek-e?

Eunika írta...

Mint korábban írtam, azokra értettem akik nem Istenben hisznek. Sem a hinduk, sem pedig a buddhisták nem hisznek Istenben, abban az Istenben akiben hisznek a keresztények.

És, hogy ne képezzen nagy vitatémát az a bizonyos hitetlen szót, (lehetséges, hogy a bejegyzésemben én nem jól fogalmaztam) itt azokra is értem akik keresztények, de nem gyakorolják hitüket vagy pedig nem ismerik Istent személyesen.

Lehet, hogy mindenki hisz valamiben, de Istenben sajnos még csak minden keresztény sem hisz.

Mészkő - kalcit írta...

Nézd, én elfogadom, hogy te így gondolkozol - bár én nem okvetlenül értek egyet veled. Az én szememben a buddhista is ugyanúgy hívő ember, csak ő a buddhizmus elvei szerint hisz valamiben, ami szerintem közös az egész emberiség szempontjából.

A bejegyzésedben megfogalmazott óckodás az általad "hitetleneknek" tekintett emberektől szerintem túlzó - a rossz emberektől kell tartani szerintem, függetlenül elveiktől, világlátásuktól, szokásaiktól, stb.

rudolfkiraly írta...

Kedves Meszko-kalcit! a "hitetlenek" szo,vagy eppen a bejegyzes szerintem nem olyan szo/tema/bejegyzes ami "remek vitatema" lenne, vagy eppen amin te jol szorakozol vitatkozas kozben, hanem ez egy kemeny es elegge szomoru kifejezes(s ha neked most meg nem tunik szomorunak,akkor majd talan kesobb,mert a hitetlenseg az maga utan von kovetkezmenyeket)...ez eleg sajnos hogy sok a hitetlen(es en azokra a hitetlenekre ertem,akikre a bejegyzes iroja,azaz Eunika utalt)...es ha te ilyeneken akadsz fent egy bejegyzes olvasasa kozben,es ilyen szavakkal akarsz vitazni,akkor azt hiszem hogy te sem allsz valami jol lelki/vallasi teren..

Eunika írta...

Ok, én is elfogadom a te véleményed.
Amint mondtam, léhetséges, hogy nem jól fogalmaztam (amennyiben valaki belekötött) bár az én véleményem azért nem változik meg.

Elmagyaráztam az előző komentemben, hogy kikre értettem a hitetlen szót.

Még csak véletlenül sem gondoltam arra, hogy tartanunk kéne pl. a hinduktól, egyedül Istentől kell félnünk.
(viszont aki Istent !!ismeri!!, az rossz ember nem lehet)
:)

Mészkő írta...

Kedves rudolfkirály! Köszönöm, hogy elmondtad a véleményedet, én az előző kommentben elmondtam az enyémet a témával kapcsolatban, illetve azzal kapcsolatban, hogy én mit értek ezen szó alatt. A te véleményedet is elfogadom. Remélem, hogy te is tolerálod az én véleményemet, ha nem, akkor sincs semmi baj - egyszerűen ez van.

Üdv.

Mészkő-kalcit írta...

Eunika.

:)